fredag 5 december 2008

Att röra vid...

Hela mitt liv har jag sökt. Många har sagt till mig att jag är en "sökare". För någon månad sedan frågade en vän: -Vad är det du söker? Det var en bra fråga som jag inte hade något svar på, men det hade hon. Du söker dig själv! sa hon. Plötsligt blev det uppenbart, även för mig, att det var så det var.
För en vecka sedan mötte jag en man som heter John. Han hör röster. Han healar och eliminerar blockeringar i vårt inre.
Jag gjorde en resa tillsammans med John, in i mig själv. Jag mötte min blockering och blev befriad. Jag mötte mig själv. Den jag är. Jag försonades med mig själv. Förlåtelse, kärlek och glädje. En varm tjock vit dimma av lycka lägrade min kropp.
Nu är jag befriad. Det finns inte längre någon mer än jag i mig. Jag är jag och jag är bra.
Att nå fram till sig själv, att röra vid sig själv, det är inte enkelt. För vem är jag? Känner jag mig själv? Ser jag mig själv? Ibland blir man förblindad av alla som omger en i livet, som talar om för en vem man är.
Tack älskade John för att du kom in i mitt liv och befriade mig. Du fick mig att älska mig själv, att känna hur det känns att ha en god självkänsla.
Sat Nam
Tina.

Inga kommentarer: