torsdag 21 april 2011

En underbar påsk önskar jag er alla.



Vågorna närmar sig stranden. Jag ligger i den solvarma sanden. Ljuset är varmt och bländande vitt. Jag blundar och njuter. Jag låter allt omsvepa mig. Ensam i tystnaden och evigheten. Tillsammans med allt och alla. Oneness känns kraftfullt. Jag känner mig stark och oövervinnerlig, med en oändlig visdom inom mig. Budskapen kommer tydligt.


Allt detta sker i visualiseringen som meditationen ger mig tillträde till. Här kan jag vara i mitt bästa jag. Här är jag sann. Här är jag levande.


Låt friden och kärleken omsvepa dig denna påsk. Meditera mera. Var ett med dina nära och se dem med förlåtande och förstående ögon. Gör mot dem vad du önskar få tillbaka från andra. Varje gest i rätt riktning ger dig tusenfalt tillbaka.


Sat nam,

Akashbir Kaur.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Hej Tina!
Vill bara berätta, att nu när jag tagit klivet att separera efter 16 år, har jag fått sån energi och glädje. Fast vi inte flyttat isär än, så mår jag såååå bra. Vi är sams, umgås och våran dotter tar allt fint.
Jag släppte motståndet och rädslan och "hoppade ut" i det okända och det känns som om det är det bästa jag gjort på år och dar.
Tack igen för att du finns i mitt liv!

Jag önskar dej en fin påsk!
Kram
Pernilla

Sat Nam sa...

Hej Pernilla,

Vad fantastiskt att få höra! Jag blir väldigt glad och känner med dig. Du är modig. Du bejakar dig själv. Följer ditt hjärta. Precis som det ska vara. Grattis till dina framgångar! Det är otroligt att ni kan göra det fint tillsammans för er dotter. Det är ju så man önskar att alla barn ska få det efter en separation, att föräldrarna kan vara nära varandra och vuxna nog att fortsätta ta sitt ansvar.

En varm kram till dig och de dina,
Tina.