fredag 30 december 2011

Gott Nytt 2012!


Jag hade en vän. Han var mig mycket kär. Det fanns en tid då han lyfte mig ovanför vattenytan. Detta var en av hans vackra gåvor till mig, en bukett via cyberspace i en tid då han befann sig på andra sidan havet. Han visste vad jag behövde och när jag behövde det. Därför fick jag alltid en "fredagsblomma", för det tyckte han att jag behövde. Han såg mig. Ovärderligt. Sann vänskap.

En dag tog hans liv slut. Abrupt och utan förvarning. Tomheten var total.

Idag på detta årets sista dag vill jag hedra minnet av min nära och mycket käre vän Gösta och samtidigt önska er alla ett riktigt lyckligt 2012. Ni får ta del av denna bukett i min önskan om att ni detta år kommer att leva det ni drömmer om, att ingen tid må gå till spillo. Vad önskar ditt hjärta? Hur vill du att ditt år ska bli?

Må så ske!

I kärlek och med hopp om en värld där vi människor värdesätter varandra.
Tina.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag önskar dej ett underbart 2012!
Själv har jag 2012 som en nystart på mitt nya liv. Jag står själv utan sambo, ingenting är skrivet, vägen är ny och outforskad. Jag ser vägen som ljus och full av livsglädje! Känner mej lite som Bambi på hal is....men full av nyfikenhet!
Kärlek
Pernilla

Elle sa...

Önskar dig ett händelserikt men samtidigt avkopplande 2012.

Kram Elle

Byronesse sa...

Är glad och tacksam att ha hittat hit och kommer titta in lite nu och då:-)

Allt det bästa till dig!

Sat Nam sa...

Kära Byronesse! Du är varmt välkommen in när andan faller på! Fint att du hittat hit! Tina.

Pernilla! Det är fantastiskt! Bambi halkade inte omkring så länge på isen...man lär sig snabbare än man tror att hantera det omöjliga. All lycka önskar jag dig! Kram Tina.