söndag 13 juni 2010

En himmelsk förening i dig

Likt ett träd reser du dig och låter jorden grundande kraft förenas med universums oändlighet och lätthet, ljuset som lyfter och lyser upp dig. Du tillåter energin att strömma genom din kropp, ned i jordens alla lager, ända in till den glödande eldkärnan. Där vänder den om och strömmar upp genom dina fötter, in i din kropp, återigen. Du fylls av det livgivande lätta andetaget och den jordande varma energin. De förenas i dig och du blir hel och balanserad. Dina armar lyfts och du tillåter dig att känna en innerlig glädje. Du genomströmmas av lyckorus och ovillkorlig kärlek. Du är ett med alltet. Och du ger dig hän och har tillit till att livet kan vara precis så fantastiskt som du alltid drömt om. När du nu rotat dina rötter och släppt kontrollen, strömmar alltid energin fritt och du blir befriad.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Så konstigt återigen :)
Har precis börjat springa för att få bättre ork och för att må bättre. Vilket jag gör redan efter drygt en månad.
Jag är ofta ute och fladdrar i mina tankar och har kommit på att jag sällan är i min kropp.
När jag springer blir det så tydligt.
Nu försöker jag "dra tillbaka" min själ och mina tankar, in i kroppen.
Jag försöker att "få ner mej själv" i fötterna, för att vara närvarande.
Och efter ett par gånger har jag lyckats väldigt bra.
Förut tänkte jag på vad jag skulle göra, laga för mat mm, men nu är jag mer i nuet, där jag springer.
Och det är en häftig känsla.
Jag hinner dessutom med att både se och lukta på blommorna runtomkring!!! ;)
kram Pernilla