onsdag 23 juni 2010

Källan


Var finns din källa? Hur förnyar du och fyller på din energi? Var får du din kraft ifrån? Finns den utanför dig eller inom dig? Känner du din källa eller söker du fortfarande?
Jag är en sökare. Men jag vet nu att källan till all min kraft finns inom mig. Genom mina andetag får jag vägledning. Jag hämtar kraft från anden. Jag tar tag i anden och förenar den med mitt inre, för att kunna fylla mig själv tillräckligt för att kunna ge ut och ge mig själv det jag behöver.
Ong Namo Guru Dev Namo - Jag hälsar den obegränsade kreativa kraften och den inre visdomen.
För det är så det är. Vi har alla obegränsade tillgångar. Vi är alla kloka. Visdomen bor inom oss, i våra celler. Det handlar bara om hur bra vi är på att "koppla upp oss" på kraften. Vi har alla precis samma möjligheter. Ingen är bättre än någon annan, men kanske har vi kommit olika långt i vår andliga och personliga utveckling. Det är därför vi måste hjälpa varandra, att vägleda och informera om det vi vet. Alla är vi på olika nivåer och vi möter människor runt oss dagligen som kan vara våra vägvisare, eller som vi kan hjälpa en bit på deras väg.
Men, för att kunna hjälpa andra måste du själv ha gjort din resa, så långt som det behövs för att förstå den du hjälper.
När du når in till din egen källa och kan hämta mer kraft där, kan du också börja hjälpa andra. Först då. Men sökandet tar nog aldrig riktigt slut. Det finns alltid mer att lära sig. Vi är i konstant utveckling. Om vi vill.
Gå nu ut och ta in sommaren. Den är full av ny energi.
Breath of Life!

2 kommentarer:

Elle sa...

Tack för att jag mött dig på min väg. Din blogg och dina ord betyder så mycket för mig!

Bara den som vill kan utvecklas, de andra blir ståendes.
Jag vill vandra och upptäcka nya saker, finna svar på mina frågor, uppleva världen omkring mig med klara ögon, hitta mig själv!

Ibland behöver man en kartläsare när man vandrar, en co-pilot.
Tack för att du finns!
Kram Elle

Jenny sa...

Du är en bra vägvisare min vän!

Kram,
Jenny