lördag 22 januari 2011

Vandringen

Vem hjälper dig på din vandring? Vem samtalar du med och vem stärker dig när du är svag? Kärleken finns alltid där för dig, som ett stöd och en hjälpare, i stunder av tvivel och tvekan. Kärleken finns i din innersta röst, i ditt hjärta. Ditt hjärta är din direktkanal till den universella energin, eller Gud om du så vill. Där finns styrka och ren och ovillkorlig kärlek att hämta.

Du vandrar aldrig ensam. Så länge du går med ett öppet och ärligt hjärta och tar ansvar för de steg du tar, finns alltid kraften med dig.

Vi är alla av olika tro och ändå så sammanlänkade. Vi är som ett pärlband av människor rotade i denna underbara Moder Jord. Banden mellan oss är inte alltid synliga och ibland vill vi inte ens se dem, men allt vi gör påverkar andra. Vi hänger ihop. En osynlig tråd av liv binder oss samman.

Så, fortsätt nu din vandring i stark tro på att du är en del av något mycket större. När du går din rätta väg, kommer allt du behöver att söka upp dig på din väg. Öppna upp och ta emot. Släpp din rädsla. Du är inte ensam. Våga utmana, möta och gå vidare.

Ap Sahaee Hoa Sache Da Sache Dhoa Har Har Har
(The Lord Himself has become our protector, The Truest of True has taken care of us, God, God, God)

Sat Nam,
Akashbir Kaur

4 kommentarer:

Pia sa...

Hej! kom in på din blogg via att jag googlade hjärta och blev väldigt glad då jag började läsa din blogg de är precis något jag letat efter att läsa i stället för alla hemska nyheter. Tack för din blogg och tack universum att jag hittade hit.

Unknown sa...

En mycket vilsam blogg för själen, och kroppen...gott att veta att jag fann stigen som ledde hit ~~~

Anonym sa...

Vilken fin blogg. I något av dina in lägg skriver du (ungefär) "när du förlåter, så är du förlåten". Underbara ord. Tack.

Sat Nam sa...

Vad härligt att både virkat och kärt, helig vardag och du Pia har funnit min blogg. Varmt välkomna till min sida!

Vägarna vi går leder oss alltid dit vi ska gå. Jag är tacksam över att just era vägar har lett er hit. En anhalt på er vandring i livet. Jag hoppas att ni ska finna det ni söker.

Jag önskar er alla tre en fantastisk dag i det underbara vita vinterlandskapet. Låt det glittrande smitta av sig.

I kärlek,
Tina.