lördag 29 januari 2011

Dölj inte din kärlek för världen!


Dölj inte din kärlek för världen. Låt den sprida sig som ett maskrosfrö, lätt och snabbt i vinden. Öppna ditt hjärta och ta emot allt det som erbjuds dig i retur. Absorbera alla kärleksfrön och låt de få slå rot i ditt innersta. Tillåt dig att älska fullt ut och visa din kärlek märkbart. Låt den skapa genklang.
Livet är skört. Det fick jag uppleva igår, då jag möttes av beskedet att en glittrande och fantastisk kvinna nu har lämnat jordelivet. Alldeles för tidigt. Jag fylldes av sorg, men också av tacksamhet över att jag är välsignad med ett fantastiskt liv. Mina ögon såg klart på det jag faktiskt har och omges av, allt det vackra. Mitt hjärta öppnades lite extra och alla mina ord var kärleksfulla. Jag känner mig mycket ödmjuk inför livet. Jag är välsignad. Jag får leva. Jag är här.
Så vänta inte med att vara i kärleken i ditt liv. Ta vara på allt det du har, alla du älskar. Var rädd om dig själv och möt dig med kärleksfull ton. Tala vackert till dig. Anklaga dig inte för saker du gjort. Beröm dig för alla de dagar då du är i ditt bästa jag och sträva efter att vara mer där. Klappa med varsam hand på de du älskar. Sprid det som du ser som det bästa. Låt det flyga i vinden och landa där det behövs som mest. Ta vara på de gåvor du fått i livet!
I stor kärlek och tacksamhet,
Tina.

5 kommentarer:

Anna sa...

När jag behöver styrka och uppmuntran går jag in och läser dina texter. Tack för dessa fina och viktiga ord. Kärlekens frö är så oändligt värdefulla...
/Anna

Sat Nam sa...

Kära Anna,

Det glädjer mig att höra, att mina texter kan stärka och uppmuntra dig. Det värmer. Nu sår du frö...

Kram
Tina.

Anonym sa...

Fantastiska ord. Varmaste tack från mig!

Johanna sa...

Du skriver verkligen målande vackert och djupt, som berör och värmer. Tack för att du delar med dig av så vackra och stora tankar och känslor!

Sat Nam sa...

Tack för era fina kommentarer! Det värmer och känns gott i mitt innersta. Kärlek till er! Tina.