tisdag 8 februari 2011

Ditt inre barn


Befria ditt inre från de osynliga kättingar som hållt dig instängd och gjort dig onåbar för dig själv. Alla år av förringande av ditt inre barn har skapat en ohållbar miljö. Hur ska du kunna leva där du är, om du inte är där DU är. Att vara i nuet låter bra, men hur lätt är det egentligen. Att leva enbart i och för denna enda sekund kan vara det svåraste du någonsin har gjort. Och ändå borde det vara så lätt, rätt...och så naturligt, att leva där man är. Just nu. Här och ingen annanstans.

De stunder som jag upplever min totala närvaro i mig själv har hittills varit lätträknade men fantastiska. Den känsla jag känner i den stund av NU är enbart frid, kärlek. Jag slås då av hur underbart vackert livet egentligen är. När vi är där. Jag vill vara mer där.

Varje gång jag får denna känslan i min kropp, följs den av en annan mindre angenäm känsla. Tänk om jag inte lyckas finna den där underbara känslan ofta nog. Tänk om jag plötsligt är gammal och inser att jag alla dessa år har gått och varit någon helt annanstans. Hela tiden sprungit före. Före mig själv. Jag har gått i mina egna fotspår, placerade åt mig av mitt mentala jag, det som inte varit sammankopplat med mitt hjärta. I kontakt med min ande.

Därför har jag nu bestämt mig för att börja skapa nya stigar, med fotspår som satts dit i den stund jag är på väg. Jag ska ta över rodret över mitt liv och låta min mentala del få vägleda mig i de stunder då det verkligen behövs. För det gör det. Vi behöver alla delar av oss själva, men kanske behövs ibland en omfördelning av vem som ska göra vad och hur mycket.

Hur lever du min vän? Är du i dig själv? Är du vän med ditt inre barn, eller sitter det en liten ängslig, osedd och rädd tjej eller kille därinne?

Sat Nam
Akashbir Kaur

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tina,
hittade till din blogg och blir så glad och inspirerad över dina texter. Skönt att läsa den senaste, verkar som om du har vänt bilen och kör själv nu :-)
Ser fram emot att ses nästa torsdag.
Stor varm kram till dig
Lisbeth

Sat Nam sa...

Hej Lisbeth,

Vad roligt att du hittade min blogg. Den är mitt andningshål, där budskapen kommer lätt till både mig och förhoppningsvis andra som läser.

Ja, det har varit en del processer den senaste veckan. Onekligen. I måndags gjorde vi en fantastisk meditation (det negativa sinnet) och det vände på en del.

Jag ser också fram emot torsdag.

Ta hand om dig tills dess och lycka till med allt du har omkring dig.

Varm kram
Tina.