lördag 19 februari 2011



Rösten inom mig säger att det är dags att vakna. Jag måste nu börja se min väg tydligare och påbörja vandringen mot mitt livsmål.


Har du vaknat än? Vad är det som gör att just du ska vakna och vandra? Vet du vart du är på väg?


Hur finner vi vår utlagda väg? Hur får vi vetskap om vad som är bäst för oss?


Jag tror att vi alla bär de svaren inom oss. Om vi bara lyssnar. Det är lättare att söka svaren utanför oss själva, på platser där vi inte är. Varför tror vi att andra vet mer om oss än vad vi själva gör? Varför skulle det vara så?


Är det inte mer logiskt att du vet mer om dig än vad andra vet? Kanske är det av osäkerhet och lättja som vi låter andra styra våra liv. Det finns kanske en rädsla för den storhet vi bär inom oss. Om vi upptäcker att vi är ett med universum och dess energier, innebär det obegränsade möjligheter. Kan vi hantera det? Kan vi hantera vår egen storhet och göra något vettigt av den?


Är det ett omänskligt stort ansvar att bära?


Tänk om det är så att du är en del av allt det största, av allt det fantastiska och det gudomliga. Tänk om du är ett med den gudomliga kraften. Vad skulle det innebära för dig? Skulle det förändra de val du gör i ditt liv?


Jag tror att vi kan påverka våra liv i mycket större utsträckning än vi gör. Jag tror att det ligger en vilande potential i oss alla till att förändra, till att göra skillnad. Detta gäller både i våra egna vardagliga liv och i ett större sammanhang. För det är i det lilla vi skapar de vibrationer som ger förändringar i det större. Vi kan alltid påverka våra egna val och om vi gör det i ett kärleksfullt andetag, ger det positiva ringar på vattnet. Att göra lite är alltid bättre än att göra ingenting.


Börja med dig själv. Skapa det liv du önskar. Börja även där i det lilla. Titta på vad du önskar. Hur vill du att din söndag ska se ut idag? Det kan räcka med att göra en liten förändring. Följ din känsla och gör verklighet av den önskan som kommer till dig i denna stund.


I kärlek till mig själv, till dig och till livet,

Akashbir Kaur

3 kommentarer:

Solkraft sa...

Underbart!

Pernilla sa...

Du är så klok! Tack för att du finns och delar med dej av dina ord. Du stärker mej! Kram Pernilla

Sat Nam sa...

Tack för alla underbara kommentarer. De stärker mig!

I värme och kärlek,
Tina.