lördag 24 januari 2009

Magician...

Vi vandrar alla på vår väg mot lycka, mot förändringar till det bättre och mot mer kärlek i vårt liv. Och även om du inte tror det, bär alla på erfarenheter av motgångar. Det finns inga upplysta och helt igenom harmoniska människor som inte har gått igenom faser precis som du gjort. Quick fix existerar inte. Detta är min erfarenhet och övertygelse.

Kanske kan detta låta deprimerande, men det är det inte. För varje gång du går ner, vet du att det är för att komma ännu högre upp, när du väl är ute ur mörkret - igen. Du har nått nästa trappsteg. Ibland kan det kännas som att du har tagit flera steg bak, men så är det inte. Se på dig själv, var är du idag jämfört med för fem år sedan? Vad har hänt? Stanna upp, reflektera, belöna dig och njut av du tillåter den inre resan att fortsätta, trots motstånd emellanåt. Du växer, utvecklas och närmar dig...

Allting är motsatser. För att känna sann glädje behöver du ha upplevt äkta sorg och förtvivlan. Efter regn kommer solsken. Allt är beroende av vartannat. Det spelar ingen roll vad du vill och försöker...allting är som det är - precis som det ska vara. Till ditt bästa - alltid. Ha tillit till processen. Surrender.

Häromdagen fick jag en länk sänt till mig av en vän, Lisen. Det var Lee Harris som talade. Han förmedlade vikten av att se magin i vardagen och gav mig ett kodord - Magician. Varje gång du dippar, tänk ordet Magician och du ska se att det vänder. Om du ser dig själv som en givare av magi, kan du inte längre trycka ned dig själv och stanna i det negativa. Du har en uppgift.

Du är magikern, med förmågan att skapa den värld du lever i. Din energi tillför ditt liv mirakel, om du vill det. Ibland måste man gå igenom jobbiga faser för att utvecklas. Konsten är att inte fastna i det negativa, det som får dig på knä, utan bara acceptera din situation och dra lärdom av den för att sedan kunna gå vidare. När du en gång dragit lärdom av en negativ erfarenhet finns ingen anledning att se i backspegeln. Vi utgår från nuet och arbetar mot framtiden. Du kan alltid välja en ny väg framåt.

Låt magin bli en del av ditt liv. Oavsett vad du tror på, tror jag nog att du bär en önskan inom dig att livet är mer än bara jobb och vardag. Låt det bli det - med mer magi.

Ong Namo Guru Dev Namo
Tina.









2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här behövde jag verkligen höra (läsa) just nu, tack!

Kram

Sat Nam sa...

Vad glad jag blir!!! Det är underbart när det jag skriver landar väl hos någon jag håller kär.

Varma kramar till dig,
Tina.