måndag 26 januari 2009

Gränssättningens skönhet.


Min kära vän Eva-Lotta vet ofta mitt bästa. Häromdagen satte hon sig ned och översatte en text till mig, ord som var viktiga. Om hon visste hur viktiga de var för mig. Ja, kanske visste hon faktiskt det. I magins värld är ju allt möjligt, eller hur!


Texten är ursprungligen hämtar ur en videofilm från www.limitlessness.com.


Nej, nej!


Du har rätt att göra detta.


Du är inte skyldig någon någonting.


Kan du tillåta friheten av den här idén? Att säga nej. Att sätta gränser.


Kan du tillåta idén av kärlekens kraft som kan föda vetskap.


Kan du känna och erfara att allting, varje människa i ditt liv är där inte av skuld, som ett åtagande eller av plikt utan därför att det är din glädje.


För att det är något du vill. För att du älskar det, för att du vill integrera det. För att du vill dela det och vara det.


Kan du tillåta dig att släppa in så mycket kärlek och glädje med ordet Nej, med gränssättning.
För att tillåta glädjen komma in. Ingen kompromiss. Aldrig någon kompromiss.
Jag vet att detta är skapelsen. Detta är den medvetna skapelsen. Älska dig själv tillräckligt för att ge dig själv vad du vill.

Tillåt dig själv att vilja ha det som känns bra. Befrämja och driv upp det som känns bra.

Namaste.

Inga kommentarer: