torsdag 15 januari 2009

Uppvaknandet

Tänk dig att en dag vakna och känna att allting har förändrats, att du har förändrats. Egentligen är det kanske just bara det som har hänt, att du har förändrats. Detta innebär inte att något annat eller någon annan har förändrats. Du upplever bara att allt det där vanliga är väldigt annorlunda. Det liksom vibrerar om allting, som om det var första gången du upplevde allt, som om alla möten är speciella. Livet känns plötsligt väldigt spännande och utmanande.

"We don't see the things as they are
We see the things as we are"

Processer känns som ett så uttjatat begrepp, men det är ju faktiskt det som allt handlar om. Inre processer som leder till utveckling. Ibland låter man processer ta väldigt lång tid, för man är inte riktigt redo för en förändring, medan andra gånger går det så fort att man knappt hinner blinka mellan insikterna och upplevelserna. Jag antar att man då är redo för ett nytt steg.

Jag kan känna att mitt liv accelererar, att jag går från tanke till handling, från process till utveckling fortare för varje dag som går. Plötsligt står alla människor jag behöver mitt framför mig och bara finns där för mig. Jag har öppnat upp för möten.

Flera fantastiska människor har funnits där för mig denna vecka som gått, Liselotte, Marie, Eva-Lotta, min mamma, min syster och John, om än på avstånd. De har alla utfört ett uppdrag, att bistå mig med allt jag behöver för att våga tro på det faktum att jag är en kvinna med stort värde. De säger alla att min tid är kommen, att jag är stark och att jag måste påbörja mitt arbete nu. De vägleder mig så att jag ska finna min egen väg till lycka. Vad skulle jag göra utan er?

Sedan är det förstås så att jag nu måste lära mig att hjälpa mig själv, att finna mina vägar genom att lyssna på mig själv. Jag måste våga ha tillit, att tro att jag kan. Själv. Jag måste hitta de rätta verktygen för mitt välmående, för att kunna behålla det och hela tiden gå vidare i min egen utveckling. Alla får vi ju svackor. Det viktiga är hur man hanterar dem.

Ek Ong Kar
Sat Nam
Siri
Wahe Guru

2 kommentarer:

Stella Scott sa...

Gratulerar!

:-)

Anonym sa...

Har inget klokt att säga just idag men ville skicka dig en rad ändå för att visa att jag läst!

Kram,
Jenny