tisdag 9 mars 2010

Mat är mer än bara bensin för kroppen. Mat är en livsstil. Åtminstone för mig. Att laga mat eller formge nya tygmönster är ungefär samma sak. Jag tillkallar il spirito i båda fallen och låter allt komma till mig...ja, det där som kallas inspiration, tätt följt av glädje, lust, kärlek och njutning.

Efter att ha lagat mat en hel vecka åt en härlig skara matglada kvinnor, har jag nu fått så mycket uppmuntran att jag startar ännu en blogg. Den kommer att heta

Att trolla med knäna
...eftersom min man anser att jag kan laga vad som helst på ingenting och det är just det som är grejen tycker jag, utmaningen att se möjligheter där ingen tror att de finns.
Så håll utkik efter bloggen framöver. Den är ännu under uppbyggnad.
Tills dess hoppas jag att du njuter av den annalkande våren då grönsaker och frukter blir så mycket friskare och godare, naturen prunkar och vi människor kryper ut ur våra små bon för att återknyta till varandra. Detta längtar åtminstone jag efter. Alltihop.
I värme,
Tina.

Inga kommentarer: