onsdag 17 mars 2010

Sikten är klar

Du står på ett berg och ser hela världen för dina fötter. Under dig vilar varma moder Jord och över dig omsluter hela Universum. Du befinner dig mellan himmel och jord. Där du står är sikten klar, inget är diffust eller oklart. Du vet vad du ser och känslan är kraftfull där du är. Färgerna starka, luften hög och alla dina sinnen får spela fritt. Kanske får du en ingivelse av att sända en önskan till Universum. Du är i ditt rätta jag, på toppen av din värld.

Här vill jag vara länge och ofta. Denna plats känns helig och speciell. Alla höga platser med utsikt väcker samma känsla hos mig. Du är oövervinnerlig. Solen värmer din hud och blåsten rensar ut varenda liten orostanke du äger inom dig. Du är ett med naturen. Du är i dig själv, den du är ämnad att vara.

Denna känsla vill jag förmedla till dig och till mig själv idag, att vi är oövervinnerliga, harmoniska och fulla av visioner när vi är vårt bästa jag. Må vi alla få förmågan att bevara högsta toppen upplevelser i vårt innersta och göra det möjligt att plocka fram denna känsla i stunder då vi är i dalgångarna och inte hittar ut.

Namasté

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en god vän, som lovat mig att "visa mig något" och att man måste gå en bil till fots för att komma dit. Jag vet inte vad det är, men jag är rätt säker på att jag kommer att bli förd till en bergtopp, just för att få känslan du beskrev förmedlad....världen ligger framför mina fötter - jag måste bara gripa tag i den!
Kram E.

Sat Nam sa...

Lyckliga du som har en vän som för dig till speciella platser. Det är fint. Kanske är det en bergstopp, eller en solig glänta långt in i skogen...oavsett vilket så får du garanterat det du behöver!

Kram
T.

Anonym sa...

Ja, vänner är viktiga. Jag har få, men viktiga och riktiga vänner. Det är bättre än massor av "vänner" som försvinner när det blir för jobbigt.

Jag tror att min vän vet att jag uppskattar det "enkla" och vackra i livet, att jag glädjer mig över tanken och inte över priset eller storleken på en överraskning.
P g a mycket arbete och lite tid har jag nu väntat länge på att se denna plats, men jag är beredd att vänta länge till. En dag... och jag vet att jag kommer att tycka om den platsen, oavsett vad det är!
Den som väntar på något gott...
Kram E.

Anna sa...

Tack för en oändligt vacker blogg...På något sätt hamnade jag här och läste nästan allt på en gång.
Varma hälsningar
Anna

Sat Nam sa...

Hej Anna!

Vad ljuvligt härligt att få höra dina ord, att du funnit en plats på nätet som du trivs på.

Varm kram
Tina.

Boris sa...

Hej.

Jag upplever precis som du att platser med storslagen utsikt, speciellt från hög höjd är magiska.
Man känner sig oövervinnelig och samtidigt ett med alltet. En underbar känsla.

Detta inlägg väckte fantasin som förde mig bort till en sådan plats. Tack för ett vackert inlägg!