tisdag 14 september 2010

En ny tid är här


En tid har gått sedan jag senast skrev i min blogg. Det beror på att jag nu har börjat ett nytt liv på en ny plats. En ny fas i mitt liv inleds nu. En tid full av nya upplevelser, drömmar och visoner för framtiden. Men också en möjlighet till att leva här och nu. Att vara i nuet, på en plats där det räcker. När en dröm har gått i uppfyllelse finns tid för njutning och varande. En plats där min fulla potential får utrymme. En plats att vara sig själv på.
Vi behöver alla nya inputs i våra liv, där oprövad mark beträds och tas in. Ett frö vi sedan länge lagt i jord får tillåtelse att börja gro och växa. Vi kan börja om på nytt, med att upptäcka mer av livet och mer av oss själva. Invanda roller och platser kan släppas. Livet blir mer tillåtande och glädjefullt.
Så känner jag.
En ny tid är här. Den är här för mig. Alla går vi nya tider till mötes. Alla flyttar inte. Inre resor kan göras utan fysiska byten av miljöer. Kanske har du redan funnit din drömplats i livet. Det jag känner är att den nya tiden måste mottagas när den kommer emot mig, med öppna armar. Du vet när du är redo för dess kraftfulla omfamning och kan möta den omfamningen. Inte förrän då.
Momento in vita per te.
Tina.

Inga kommentarer: