onsdag 12 maj 2010

Drömmar som vävs kan bli verkliga


I din egen stillhet finns en klarhet, en medvetenhet som är kraftfull och klar som kristall. Ta emot denna gåva och dela med dig. Vi är på jorden för att leva och lära. Genom att vara i stillhet får vi hjälp med att välja våra vägar, vi får lärdomar att dela med oss av. Även om du är i livets puls, kan du gå bortom kroppen och sinnet. Att besöka det okända skrämmer, men det är enbart i det okända som nya lärdomar kan göras. I det trygga invanda finns inga utmaningar, ingen ny kunskap. Det är som en skön vagga, där du kan vila, men livet går ut på mer än att vila i vaggan. Om du vill. Om du vågar. Om din själ så önskar.


Drömmar som vävts i vaggan kan bli verkliga för dig. Du kan förverkliga drömmar. Var tacksam för drömmarna, ty endast där är sinnet fritt att röra sig hur som helst. Där finns ingen logik eller analys. Där är varandet i nuet allenarådande och fantasin får fritt spelrum. Utnyttja det för att få redskap att gå vidare. Allt ligger framför ögonen på dig...om du tittar.


Carpe diem

T.



5 kommentarer:

Ann sa...

Jag tror att drömmar kan bli verkliga om vi vågar lita på att allt är möjligt. Livet är en dröm från början till slut. Det är inte alltid de stora drömmarna som är de bästa, det kan vara de små som ger mest. Tina! dina ord är tänkvärda och fina. Kram Ann

Pernilla sa...

Som vanligt skriver du om sånt som jag behöver höra....
Ibland undrar jag om du smygspionerar på mej ;)
Tack igen för att Du finns i mitt liv!
kram Pernilla

Sat Nam sa...

Tack fina ni, Ann och Pernilla!...härligt att få all respons och få följa era tankar, insikter och funderingar kring livet och personlig utveckling.

Utbytet är stort och viktigt!

Kram,
Tina.

Anonym sa...

Jag säger som Pernilla, det känns som om du smygspionerar på mig. Dina ord träffar rätt så ofta.

Jag börjar nu släppa saker som tar min energi - där jag trodde att jag egentligen kunde hitta energi. Så var inte fallet.
Jag vet nu att jag måste söka felen i mig själv och inte hos andra.
Det har kommit ett lugn över mig, jag kan slappna av bättre än tidigare - fast jag är omgiven av negativa saker.
Det är skönt att jag hittat din blogg. Nu kan jag söka efter svar på ett annat plan.
Kram E.

Sat Nam sa...

Det är ju fantastiskt E, att bloggen kan påverka din sinnesstämning och din vardag. Det är mäktigt!

Kram
T.